Entegre Yönetim Sistemleri

Entegre Yönetim Sistemlerinin amacı nedir?

Bir firmada, firma sahibi yada yetkili yöneticinin, Entegre Yönetim Sistemleri konusunda hassas davranması, şüphesiz ki o firmayı kalkındıracak en önemli hamlelerden birisi olacaktır.

Entegre Yönetim Sistemleri mantığını anlamak, kavramak ve titizlikle uygulatmak, her işveren yada şirket yetkilisinin önemli önceliklerinden olmalıdır.

Peki Entegre Yönetim Sistemleri nedir? Yönetim olarak ne yapılmalıdır?

Eğer işletme olarak, tüm süreçlerde sıfır hata hedefi ile hareket edilip, yine tüm süreçlerde standardı yakalayabilmek adına, yapılacak çalışmaların tamamında titizlikle ve asgari toleranslar ile ilerlenirse, kaliteyi yakalamak o şirket için asla sürpriz olmaz.

Bu bağlamda; işletme yönetiminin, profesyonel çalışanlar ile koşulsuz destek sağlayarak, azimli ve sabırlı bir süreç dahilinde hareket etmesi gerekmektedir.

Eğer Kalite Güvence departmanlarının görev ve yetkileri konusunda her hangi bir bilginiz yoksa, işi bilen bir yönetici yakalandığında, sabırla ve gerekli anlayışla uygulamaları koşulsuz desteklenmelidir.

Süreçte gerekli sabır gösterilmez ise, bu treni bir kez kaçıran firmalar için kayıplar çok ağır olur. Kaybedilen zaman, firmaya oldukça olumsuz yansıyacaktır. Sorunlar asla bitmeyeceği gibi, artarak çoğalacaktır.

Gerekli sabır gösterilerek, süreç boyunca desteklenen Yönetim Sistemleri uzmanları, şüphesiz firmayı çok farklı konumlara taşıyabilirler.

Sürekli iyileştirme yöntemleri, yalın üretim teknikleri, önlem çalışmaları vs. gibi tekniklerle, finans yönetimini de doğrudan etkileyecek başarılar şüphesiz ki yakalanabilir. Bunların örnekleri oldukça fazladır.

Yönetimin ve tüm departmanların koşulsuz bir biçimde desteklediği, titizlikle yardımcı olduğu bir Kalite Güvence departmanı, kuşkusuz o firmanın müşterilerine karşı en büyük güvencesi olacaktır.

Yine yönetim ve tüm departman yöneticileri ne kadar kendi ekiplerini Kalitesel açıdan eğitir,  kalitenin önemini onlara empoze ederlerse, yönetim sistemlerinin uygulanması ve benimsenmesi sürecinde, bu süreci en küçük hasarla, ancak en büyük kazanımlarla atlatarak, güçlenerek yoluna devam ederler.

Asla unutulmamalıdır ki; Kalite Güvence departmanları, bağımsız, her departmanın çerçevesini oluşturan, tüm departmanlar ile doğrudan ilişkisi bulunan, denetçi, omurga niteliğinde, tam yetkili taşıyıcı kolonlardır. Kolonlar zarar gördüğünde ise, sonuçları oldukça vahim olacaktır.

Son olarak;

Yine unutulmamalıdır ki Kalite; tüm süreçlerinizde, standardı yakalamanızdan geçer. Her hangi bir süreçte standardı yakalayamaz ve sürekli değişken durumlar yaşarsanız, ne kadar isteseniz de asla kaliteli bir firma olamazsınız.

Saygılar.

Bekir ZİYAOĞLU
Kalite Güvence Müdürü

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Zaman Etüdü